top of page

מטרת הטיפול אצל מתבגרים

  • התמודדות טובה יותר עם מצבי מתח וחרדה

  • שיפור יכולות חברתיות

  • שיפור יכולת לתאר במילים רגשות ומצבים

  • שיפור מיומנות תקשורת (לנהל שיחה)

אלה תורמים בעקיפין בדרך כלל גם ל:

  • עלייה ביכולות החברתיות בביה״ס

  • עלייה ביכולה הלימוד - שיפור בריכוז, בפניות ללמידה

  • תחושת מסוגלות עצמאית ויעילות

כל טיפול נראה מעט שונה. כל אחת/ד יוצר/ת את דרכה/ו.

Image by Warren Wong
Loneliness

מתי כדאי להגיע לטיפול?

  • כאשר עולה קושי תפקודי משמעותי במסגרת החינוכית או בבית.

  • מצבים של תסכול שבהם אינו מצליח לפתור בעצמו בשכיחות גבוהה.

  • כשיש הימנעות ממצבים חברתיים או הסתגרות. 

  • במקרים של קשיי הסתגלות - שינויים סביבתיים - מקום מגורים, שינוי במסגרת בית ספרית, פרידה מדמויות מפתח, מחלות, גירושים וכו׳.

  • כשיש קשיי קשב וריכוז, קושי בהתארגנות או לקויות למידה אשר משפיעים על ההתנהגות (בכי, הימנעות), על הדימוי העצמי ועל היכולת להתבטא באופן מדויק.

  • כשיש מופעים גופניים - סומטיים כמו כאבי ראש, הפרעות בשינה, כאבים חוזרים ונשנים ו/חרדה. 

האמצעים העומדים לרשותנו

חומרים ופעילויות:

שימוש באמנות ובאמצעים יצירתיים מהווה עבור מתבגרים מקום להתנסות וחקירה של העולם באופן שאינו מאיים. במקום שבו הם מתקשים לעיתים לבטא את עצמם במילים, הציור, בנוסף לשיחה, מסייעים להבין את עולמה, רגשותיה, מחשבותיו ואת החוויה הספציפית שלה.

בחדר הטיפול מגוון כלים: 

  • ציור, רישום

  • חימר ופיסול

  • צילום

  • כתיבה

  • דמיון מודרך

  • קלפים טיפוליים

       ועוד

?מתי כדאי להביא ילד לטיפול
מטרת הטיפול אצל ילדים
Anchor 2
Anchor 1
...זה תורם בעקיפין ל
האמצעים: חומרים ופעילות
אמצעים: מגוון כלים

הדרכת הורים

אני מאמינה בשילוב ההורים בתהליך הטיפולי על ידי הדרכתם ולפי תדירות שתתאים לכל הצדדים.

מנסיוני, שהסיכוי להצלחת הטיפול רב לאין שיעור כאשר ההורים נוטלים חלק פעיל ככל שמתאפשר, בהבנה ובהכלה של הנושאים והקונפליקטים הייחודיים לגיל זה.

bottom of page